Luksus gennem øjnene af Generation Z. De 10 mest populære mærker på Instagram

Berlin 3908953 1920
foto: Pixabay

Fremtidige tendenser vil blive bestemt – hvis ikke allerede bestemt – af unge mennesker, og en af ​​determinanterne for Generation Z’s godkendelse eller afvisning af noget som helst er mængden af ​​interaktion på sociale medier. På den måde kan vi nemt tjekke, hvilke mærker der er mest populære blandt unge. Her er de 10 mest populære mærker målt i antal følgere på Instagram.

Instagram er blevet en af ​​de førende sociale medieplatforme – sammen med Facebook, X (tidligere Twitter) og TikTok. Dette er det medium, der nok mest forbindes med den såkaldte influencers, det vil sige folk, der tiltrækker skarer af andre brugere med deres arbejde. Influencers kan ikke kun tjene så meget på Instagram, at de kan forblive selvforsynende og glemme alt om almindeligt arbejde, men de kan endda tjene en formue ved at samle hundredtusindvis af dollars ind for ét billede. Opmærksomhed er den valuta med den højeste valutakurs i dag.

Hvilke luksusmærker er de mest populære blandt den unge generation?

For de enkelte brands marketingafdelinger har dette været indlysende i meget lang tid. Således konkurrerer konkurrerende virksomheder ikke kun på markedet, men også på internettet og kæmper om forbrugernes opmærksomhed. Sådan er de også i stand til at nå de yngste generationer, fordi de unge er de mest aktive på sociale medier. Ved at se på statistikken over tilhængere af profilerne fra kendte luksusmærker kan vi nemt tjekke, hvilke der er mest populære blandt Generation Z. Her er ranglisten:

#1 Chanel (59,4 millioner følgere)

Chanel er på førstepladsen af ​​en grund. Virksomhedens marketingafdeling kunne skabe indtrykket af en fysisk boutique på sin Instagram-profil, hvor brugere af platformen næsten kan få lyst til at shoppe – og det er netop pointen.

Chanel 6389417 640
foto: Pixabay

#2 Louis Vuitton (55 millioner følgere)

Louis Vuitton følger ikke trends, Louis Vuitton sætter dem! Så han forsøger sig med at kontakte den unge generation på sociale medier, og det gør han tilsyneladende godt. LVs Insta-profil følges af 55 millioner brugere. Ligesom andre brands samarbejder Louis Vuitton også med influencers, der yderligere øger den vanvittige rækkevidde af luksusindustrigigantens profil.

Lomme 950930 1280
foto: Pixabay

#3 Gucci (52,7 millioner følgere)

Ingen overraskelse. I løbet af de sidste par år har Gucci været et ubestridt fænomen blandt generationer på vej ind i voksenlivet. Gucci tasker og bælter har været og er stadig synonyme med prestige, i hvert fald blandt generation Z. Brandets ekstraordinære popularitet på sociale medier bekræfter kun dets position. Det er mærkeligt, at Gucci kun var på tredjepladsen.

Kaffe 1497607 1280
foto: Pixabay

#4 Dior (45,5 millioner følgere)

Diors Instagram-profil handler ikke kun om markedsføring og promotion, men også… uddannelse. Brandet præsenterer fotos af høj kvalitet, der blander visuelle oplevelser med historiefortælling og stimulerende indflydelse fra influencers og berømtheder. Men det er ikke alt. Dior er heller ikke bleg for at vise, hvordan trends skabes bag kulisserne, og tilbyder kig bag kulisserne på designprocessen og indviklet håndværk.

Armbåndsur 6729922 1280
foto: Pixabay

#5 Prada (33,3 millioner følgere)

“The Devil Wears Prada” og Generation Z ville – i denne sammenhæng – ikke tøve med at underskrive en kontrakt. De monumentale 33 millioner følgere beviser, at Prada vil være en modegigant i lang tid.

Sko 6573229 1280
foto: Pixabay

De resterende pladser var:

#6 Dolce & Gabbana (30,8 millioner følgere)

#7 Versace (30 millioner)

#8 Fendi (21,2 millioner følgere)

#9 Emporio Armani (20,2 millioner følgere)

#10 Burberry (20,1 millioner følgere)