Kulturen med at bruge visitkortholdere

kultur for at bruge visitkortholdere

Forretningsetiketten er ren savoir-vivre relationer mellem mennesker, der deler fælles interesser. Kulturen med at bruge visitkort går tilbage til det 15. århundrede, hvor de første håndlavede visitkort dukkede op. I Europa blev visitkort populære i moderne tid, i Frankrig under Ludvig XIVs regeringstid, hvor de var en egenskab for aristokratiet.

Brugen af ​​visitkort og visitkortholdere er en forretningskultur, som er et bredt begreb vedrørende menneskelig adfærd i forretningssituationer. I dag er det et element i erhvervsfremme. Den dækker principper og passende adfærd i det sociale liv og anvendelsen af ​​disse principper i bredt forstået arbejdsliv.

Etikette om udveksling af visitkort

Kunsten at udveksle visitkort er bevidstheden om både kulturelle forskelle og skikkene på det marked, hvor vi ønsker at promovere vores forretning. At lære dem at kende vil helt sikkert gøre det lettere for os at navigere i det internationale forretningsmiljø. Med dem i tankerne vælger vi den passende kommunikationsstil, som kan ændre sig afhængigt af, hvem vi diskuterer med. Brug af visitkortholdere er et elegant brandbyggende værktøj og er et element i at gøre et godt førstehåndsindtryk på modtageren, når dit visitkort afleveres.

Forretningsetikette omfatter tre måder at fortælle, hvornår et visitkort skal udleveres:

– i begyndelsen af ​​mødet,

– under mødet,

– i slutningen af ​​mødet.

elegante visitkortholdere til ham

Hvad skal du være opmærksom på, når du udveksler visitkort:

  1. Vi udleverer visitkortet læseligt, så modtageren kan læse det korrekt.
  1. Vi beder ikke om yderligere oplysninger, der ikke er på visitkortet, manglende data, når den, der giver det, ikke tilbyder at supplere dem, er ikke i god tone.
  1. Vi udleverer ikke visitkort til en højerestående person, vi venter blot på et præcedensdannende initiativ.
  1. Vi afholder os fra at komme med kommentarer, selvom vi efter vores mening har modtaget et yderst uattraktivt visitkort.
  1. Diskretion er vigtigt, når man udveksler visitkort, for det er ikke en aktivitet, der kræver prangende gestus, men tak og opmærksomhed. Vi viser respekt for samtalepartneren, der giver os et visitkort, ved kort at se på kortet og derefter lægge det i visitkortholderen.
  1. I nogle kulturer er det et ritual at give visitkort. I Asien lægges der særlig vægt på udvekslingen af ​​elegante papkasser. I deres kultur er det vigtigt at give og modtage et visitkort i to hænder, derudover kombineret med en sløjfe.
  1. Hvis du modtager et enkelt, klassisk visitkort, uden omfattende information eller reklameslogans, er en god måde at huske det på at inkludere håndskrevne noter om den person og den institution, det repræsenterer, inden du lægger de modtagne kort i visitkortholderen.
  1. Vi viser ikke frem eller udveksler visitkort, mens vi spiser ved bordet, hvis mødet foregår med forfriskninger, vil en aperitif være et godt øjeblik.
  1. En visitkortholder er et meget vigtigt element i prestige og omsorg for ens image som en person, der respekterer sine forretningspartnere. Visitkortholderen kommer i to typer: et lille etui til dine egne visitkort og en “bog”-version til visitkort modtaget fra andre. Det første er især nyttigt, fordi vi kan bære det med os, hvilket giver os mulighed for at beskytte visitkort mod skader og desuden altid have en forsyning af dem.
  1. Hvis vi under mødet midlertidigt gemmer i sådanne visitkortholder visitkort modtaget fra andre, bør vi straks lægge dem et passende sted efter mødet, da vi kan udsætte os selv for risikoen for at give det som vores eget næste gang.
visitkortholder til skrivebordet

Historien om visitkort og visitkortholdere

I det 15. århundrede i Kina blev visitkort kalligraferet på silke eller rispapir. I de tidlige dage med at uddele dem var middelalderlige embedsmænd forpligtet til at bruge papirkasser med deres data. Historien om visitkort i Europa højst sandsynligt begynder det med, at havrejsende Marco Polo kommer med ideen til denne skik, som blev stadig mere populær i Frankrig og Italien.

I begyndelsen blev de brugt i aristokratiske kredse som visitkort og til at annoncere dit besøg ved at sende en messenger med et visitkort. Ved ankomsten var en dame forpligtet til at aflevere sit visitkort til værtinden.

Visitkort blev lavet på hvidt karton, med navn og efternavn skrevet i hånden og ofte dekoreret med en tegning bestilt af kunstneren eller en anden form for grafik. Det var dyrt at lave et visitkort med et billede. Han var en pioner inden for fotografiske visitkort i Frankrig André Adolphe Eugène Disdéri. Historien om at skabe visitkort er også relateret til udskrivning. I Tyskland i det 18. århundrede blev visitkort skabt i forskellige teknikker:

-offset

-kromolitografi

– træsnit

-litografi

-fotografering

Reklame visitkort begyndte at blive brugt i slutningen af ​​det 19. århundrede i USA og så blev markedsføringsaspektet ved at bruge et visitkort vigtigere. Se, hvad butikken har at tilbyde i denne forbindelse Luksusprodukter.

smukke visitkortholdere
læderforretningsholdere
stilfulde virksomhedsholdere
visitkortholder til ham
visitkortholder til kontoret
sølv visitkortholder
guld visitkortholder
visitkortholder i læder
visitkortholder
visitkortholdere til mænd
en unik lomme visitkortholder

Business tilbehør

Det første indtryk på entreprenøren er ofte afgørende for den succesfulde gennemførelse af transaktionen, hvorfor tilstedeværelsen i erhvervslivet er så vigtig. Startende fra visitkortholdere og visitkort, til kontor tilbehør og savoir vivre. Et professionelt kontor er et multifunktionelt rum, der skal være repræsentativt og funktionelt på samme tid. Når du vælger genstande til kontoret, skal du være opmærksom på konsistensen af ​​det budskab, du vil kommunikere ved hjælp af elementerne i dit billede.

Brugen af ​​forretningsfunktioner er baseret på at give entreprenøren et visitkort, som indeholder kontaktoplysninger og udgør vores image. I dag er forretningsfunktioner hovedanvendelsen af ​​disse kartoner at skabe et brand og forretningsforbindelser. Kunsten at udveksle visitkort kræver følsomhed og en individuel tilgang og afhænger af den konkrete situation. Det er svært at antage, at ethvert øjeblik vil være helt upassende, men det er værd at overveje det for ikke at begå en faux pas.

En yderligere fordel med hensyn til udseende er, at de er korrekt udvalgt forretningselementer, såsom en bærbar visitkortholder, der vil være nyttig under forretningsmøder og kontorudstyr, der passer til den type virksomhed, vi driver. Business tilbehør er også inkluderet god gaveide for folk, der er involveret i erhvervslivet og ønsker at skabe deres image effektivt.