Historien om Louis Vuitton-mærket
Louis Vuitton er et mærke, der i øjeblikket betragtes som et af de mest værdsatte, genkendelige og identificeret med tidløs luksus. Varemærket med bogstaverne LV er et eftertragtet og meget ønsket objekt i næsten alle lande i verden. På grund af sin enorme og konstante popularitet,Louis Vuitton mærkedet er også en af de mest forfalskede i verden.
Hvad var begyndelsen til Louis Vuitton-mærkets historie?
Hver historie har en begyndelse: Louis Vuitton-produkter debuterede på markedet i 1854. I starten var mærket kun forbundet med produktionen af brune håndtasker signeret med de gyldne initialer LV, men med tiden blev det stærkere og udvidede sortimentet.
Grundlæggeren af mærket var Louis Vuitton, som havde mulighed for at finpudse sine unikke håndværksevner på Monsieur Marechal-fabrikken i Paris.
Det var der, han oprindeligt beskæftigede sig med pakning, og i 1854 åbnede han sit eget sted, hvor han tilbød tjenester med at pakke hoftøj i kufferter (en populær tendens i det 19. århundrede). Det var dengang, han begyndte at eksperimentere og arbejde med at designe kufferter og rejsetasker. Han specialiserede sig allerede dengang i mode.
Louis Vuitton og den første taske ulig nogen anden
Året 1858 bragte et reelt gennembrud inden for mode. Det var dengang, at Louis Vuitton udgav en innovativ rektangulær kuffert lavet af et lettere materiale – det lugtfri lærred udkonkurrerede læderstammen og blev en indikator for ny kvalitet.
Louis Vuittons magt voksede hurtigt – arven fra mærkets grundlægger spildte ikke dets potentiale bort.I 1892 tilfaldt ledelsen af Loius Vuitton-firmaet hans søn, Georges.
Det var efterkommeren af den berømte designer, der udvidede gruppen af modtagere af luksusprodukter og åbnede den første butik i London. Fra da af gav placeringen på Oxford Street mulighed for brandets brede ekspansion over hele verden.
Louis Vuitton med det berømte Monogram Canvas-logo
Mærkets store popularitet rundt om i verden begyndte hurtigt at resultere i forfalskningsforsøg, derfor Georges Vuittons idé om at designe et særligt logo. Derudover udviklede efterkommeren af den berømte grundlægger af mærket også en speciel kombinationslås til kufferter og introducerede den første Louis Vuitton blød taske.
Loius Vuitton-mærkets kraft i tredje generation
Året 1914 og åbningen af en butik på Champs Elysées i Paris styrkede yderligere mærkets position i verden. Luksuriøse tasker og kufferter signeret af Loius Vuitton vil nok aldrig gå af mode. Dette er elegance, som kun sande skønhedskendere kan besidde
Efterlad en kommentar