Chanel i Hong Kong
Hong Kong tiltrak modeverdenen til en stor begivenhed – replika-showet af Chanel Cruise 2025-kollektionen. Omkring 2.000 gæster, herunder adskillige brand-ambassadører, mødtes for at fejre showets unikke øjeblik. Chanel i Hong Kong. Årets krydstogtsamling havde en særlig betydning. Det var den sidste designet af Virginie Viard kaldet ” sort svane ” af mærket, som uventet forlod stillingen som kreativ direktør i juni. Selvom der er spekulationer om hendes efterfølger, har Chanel endnu ikke annonceret en ny kunstnerisk leder. I løbet af de næste sæsoner vil det franske modehus fortsætte sine projekter takket være en team af interne designere De vil være ansvarlige for de kommende Métiers d’Art-shows i Hangzhou, haute couture i januar og et show ved Comosøen.
Chanel i Hong Kong: hvordan var stemningen ved showet?
Cruise 2025 kollektionsshowet fandt sted i det rummelige interiør på Hong Kong Design Institute, hvor inviterede gæster havde mulighed for at beundre Chanels seneste design, inspireret af havets motiver. Samlingen omfattede: kjoler dekoreret med mønstre af havdyr, badedragter bundet med sløjferog karakteristisk for Chanel tweed jakker, beriget denne gang med dykkerhætter. Denne unikke kombination af elegance og nautisk lethed refererede også til kystklimaet i Marseille, hvor denne kollektion først blev præsenteret.
Efter visningen havde gæsterne også mulighed for at fortsætte aftenen på et af de legendariske filmlokationer Hong Kong – Shaw Studios. Dette studie, grundlagt i 1930’erne, spillede en vigtig rolle i etableringen af Hong Kong som “Øst Hollywood”. Chanel har også en historie der. Det var i Shaw Studios, at det første show i Hong Kong fandt sted Karl Lagerfeld i 2006
Et symbolsk nik til det kinesiske marked
Placeringen af showet blev ikke valgt tilfældigt. Det er ikke første gang, Chanel præsenterer sig selv i Hong Kong. I årevis har mærket understreget vigtigheden af denne by, som er et af de vigtigste markeder i Asien. Med 10 butikker er det et af de få steder i verden (sammen med Paris), hvor Chanel har så stærk en tilstedeværelse. Mærket åbnede sin første butik der i 1979, på det luksuriøse Peninsula Hotel. For et år siden underskrev det en af de største lejeaftaler siden pandemien – en to-etagers pop-up “The Magical House of Chanel”. Alt dette beviser brandets stærke position og tillid på det lokale marked.
Efterlad en kommentar