Jared Carver er Converses nye SEO
Virksomheden kendt for sine ikoniske gummisneakers behøver ingen introduktion. Converse er i dag et veletableret og velrenommeret mærke i fodtøjsindustrien, der tilbyder en bred vifte af sneakers, der opfylder kundernes behov. Model Converse Chuck Taylor All Star bestemt udgør et symbol på afslappet og sporty stil. Den er elsket for sit karakteristiske design med en gummitå og kanvasoverdel. Mærket fortsætter med at udvide omfanget af sine aktiviteter og ændrer sig konstant for at følge med forbrugeren. En af disse transformationer er etableringen af en ny præsident og generaldirektør Samtale. Og det er ikke tilfældigt, at han bliver det Jared Carver.
“Disse ændringer vil gøre os i stand til at øge vores fokus på produkt-, brand- og markedshistoriefortælling, udvinde dyb forbrugerindsigt for at levere banebrydende innovation og engagement, samtidig med at vi opbygger langsigtet vækst og rentabilitet,” sagde Nikes CEO i en erklæring om de seneste ændringer i ledelsen.
Beslutning på forhånd
Det er ingen hemmelighed Siden 2003 har Converse været et datterselskab af Nike. Og selvom det fungerer som et separat brand, har det godt af at være en del af Nike-familien. Dette er støtte i form af ressourcer, distribution og global rækkevidde. Dette partnerskab giver Converse mulighed for at udnytte Nikes ekspertise og skala og samtidig bevare sin særegne identitet og arv i fodtøjsindustrien. Derfor besluttede Nike sig i takt med den større omstrukturering af virksomhedens ledelse at ændre den nuværende ledelse.
Jared Carver vil erstatte Scott Uzell, som vil slutte sig til Nike som vicepræsident/general manager for Nordamerika. I sin nye rolle vil han rapportere direkte til Nikes bestyrelsesformand og CEO John Donahoe. Flytningen kommer midt i en byge af bevægelser i Nikes ledende virksomhedsledelse. Det gik forud af annonceringen af Sarah Mensah som den første kvindelige præsident for Jordan Brand. Mensah har tidligere fungeret som Nikes vicepræsident/general manager for Nordamerika-regionen, og derfor er Uzzells overgang til sin gamle rolle.
Jared Carver – den rigtige person til den rigtige rolle
Selvom disse ændringer virker pludselige og lidt kaotiske, er den fremtidige præsident og administrerende direktør en person, der har klatret op på karrierestigen i årevis. På tidspunktet for hans udnævnelse havde Jared Carver været hos Converse i over 12 år. Inden for virksomhedens strukturer har han tidligere haft rollen som vicepræsident/generaldirektør, Global Digital Direct; vicepræsident for strategi og direktør for strategi og forretningsudvikling i Converses europæiske hovedkvarter.
” Carver er en forbrugerfokuseret leder, der bringer over ti års lederskab til Converse. I de sidste fire år har han fungeret som Vice President/General Manager for Converse i Nordamerika, hvor låst op for stærk vækst i mærkets største geografiske region ”- skriver Nike i en pressemeddelelse.
Interessant nok er Converse faktisk fortsat med at fokusere på at styrke sin position på det nordamerikanske marked de seneste år. Brandet implementerede marketingkampagner, samarbejder med influencers og berømtheder og produktinnovationer for at tiltrække og fastholde kunder. Takket være disse aktiviteter har virksomheden nu et betydeligt detailfodaftryk i Nordamerika. Dets produkter er tilgængelige i en række forskellige salgssteder, herunder dets egne butikker, stormagasiner, specialfodtøjsbutikker og onlineplatforme. Sneakers fra Chuck Taylor All Star-kollektionen er også meget populære i denne region.
Vi bør afholde os fra at vurdere ændringen i ledelsen indtil videre. På trods af dette tyder alt på, at Jared Carver vil finde vej ind i Converses strukturer uden problemer. Hans tidligere præstationer i virksomhedens navn viser hans engagement i mærkets gode omdømme og dets fremtidige udvikling.
Efterlad en kommentar